Temat: Mistrz ortografii – pisownia wyrazów z „ó” i „u”.
Temat przeznaczony na jedną godzinę lekcyjną: 25 czerwca.
Proszę, abyście przypomnieli sobie zasady pisowni wyrazów z „ó” i „u”, a następnie uzupełnili karty pracy.
Zasady pisowni „ó” - https://www.youtube.com/watch?v=n2ajdxD_0oY
Zasady pisowni „u” - https://www.youtube.com/watch?v=BdsR8a-uedE
Temat: Podstawowe podziały głosek.
Temat przeznaczony na jedną godzinę lekcyjną: 4 marca.
- Poniżej znajduje się grupa głosek. Określ ich cechy.
wzór – b – spółgłoska twarda, dźwięczna, ustna
m - ..........................................................................................................................................
p - ...........................................................................................................................................
ś - ...........................................................................................................................................
dz - .........................................................................................................................................
- Z podanych wyrazów wypisz spółgłoski.
dryfuje - .................................................................................................................................
kolanko - ................................................................................................................................
- Z podanych wyrazów wypisz samogłoski nosowe.
gąska, sędzia
.................................................................................................................................................
- Wpisz brakujące litery.
k....tomierz atram.....t zakr......t kl.....b w.....wóz
Temat: Części zdania – przydawka, okolicznik i dopełnienie.
Temat przeznaczony na jedną godzinę lekcyjną: 28 maja.
Proszę o wykonanie zadań z epodręcznika:
https://epodreczniki.pl/a/o-innych-czesciach-zdania---dopelnienie-okolicznik-przydawka/D1E4MWzfQ
Temat: Wykres zdania pojedynczego.
Temat przeznaczony na jedną godzinę lekcyjną: 21 maja.
- Wykonaj wykresy poniższych zdań.
a) Cała rodzina wybrała się w niedzielę na przejażdżkę.
b) Uparta Eliza dzwoniła dzwonkiem.
c) Zmęczony brat Elizy szybko usnął w foteliku.
- Do poniższych zdań dopisz określenia.
......................... (jaka?) dziewczynka buduje zamek z klocków.
......................... (jaka?) Eliza bawi się ............................... (z kim?) na podwórku.
Do pokoju dzieci zagląda ................................... (jaka?) mama.
Temat: Krótko, zwięźle i na temat, czyli przepis na dobrą instrukcję.
Temat przeznaczony na jedną godzinę lekcyjną: 14 maja.
Przepis na dobrą instrukcję:
-
Poucz odbiorcę o sposobie postępowania w jakiejś dziedzinie.
-
Podaj kolejność i sposób wykonania, nie zapominaj o przysłówkach typu: dokładnie, powoli, energicznie.
-
Stosuj słowa „na początku”, „najpierw”, „potem”, „następnie”, „w następnej kolejności” itp.
-
Podaj informację w sposób zwięzły i precyzyjny.
-
Stosuj formy bezokolicznika (np. przesunąć, przekręcić) lub czasowniki w trybie rozkazującym (np. przesuń, przekręć).
-
Stosuj przejrzysty układ graficzny (punkty, odstępy, rysunki).
-
Wyróżnij w tekście ważne elementy (podkreślenie, pogrubienie).
-
Dbaj o poprawność i estetykę zapisu.
Układ:
-
Tytuł (np. „Instrukcja obsługi...”, „Instrukcja postępowania na wypadek...”).
-
Ogólny opis urządzenia (opcjonalnie).
-
Wypunktowanie kolejnych czynności.
-
Ostrzeżenie (np. „Uwaga:...”).
Sporządź instrukcję, jak przesadzić roślinę doniczkową.
Temat przeznaczony na jedną godzinę lekcyjną: 23 kwietnia (czwartek).